Välkommen till lärarrummet

Varför en Rovdjursskola på webben?

Rovdjuren väcker tankar och känslor hos de flesta människor. En del tycker om rovdjur, andra gillar dem inte alls. Många står lite mittemellan. Oavsett vad är de flesta nyfikna och vill gärna veta mer - och det gäller även barn.

Vi tror att det finns både behov och intresse av ett sakligt, intressant och kostnadsfritt undervisningsmaterial om rovdjur att använda i skolorna.

Genom den webbaserade Rovdjursskolan vill vi öka barns kunskap om de stora rovdjuren och öka förståelsen för att människor har olika synsätt i rovdjursfrågan. Den webbaserade rovdjursskolan kan användas helt fristående eller i samband med ett besök till vår populära fysiska rovdjursskola.

"Rovdjur har en tydlig koppling till skolans läroplaner, och dessutom är det ett engagerande tema som lämpar sig väl för att träna många av de förmågor som är relevanta för skolans arbete"

Läs mer om koppling till läroplanen

Läs om Rovdjursskolans målgrupp, innehåll, koppling till läroplan och vilka vi som skapat rovdjursskolan.se är.

Här hittar du kostnadsfria övningar för elever i olika åldrar - allt från pyssel och lekar till mer djuplodande värderingsövningar!

Läs om hur du bokar vår populära upplevelsebaserade lektion. Vi erbjuder den både på centret i Järvsö och på er skola.

Läs om våra utbildningar där vi blandar teori och praktiska övningar - ofta i samarbete med andra aktörer som är verksamma inom skog, naturvetenskap och utomhuspedagogik.